20041222

當文學遇上文化和政治

幫一位由細睇到我大既worker找一些有關西九的文,
(我係佢而家工作的unit待過一段時間,深知那邊d細路好很elite,d trainning入面又不斷滲d 改變氣質的element)基於私心的關係,我只係找我一位老師同龍應台的文俾佢,希望可以有多一點人文的關懷,唔好成日話要neutal...

讀著龍應台的文,給我一種另類的震撼!

佢既文唔係我老師嗰種短小精悍,一針見血;亦唔似d 大師那種思想開闊的驚嘆,
佢既文對我黎講,係一種改變的力量,一種對人的關懷,清晰、深刻、明確、但不失論辯,承載著大師們的在字裡行間隱隱約約的點點理想……
原本Art 同文學 真係有佢既份!

那個「愚昧無知」的鄉村對於我,是剝奪還是給予?安德烈,十八歲離開了漁村,三十年之後我才忽然明白了一件事,明白了我和這個漁村的關係。

離開了漁村,走到世界的天涯海角,在往後的悠悠歲月裏,我面對黑白價值的顛倒,觀看權力的更迭,目睹帝國的瓦解、圍牆的崩塌,更參與決定城邦的興衰。當事 情被顛覆、被滲透、被「現代化」、被「後現代化」、被複雜或操弄到真假不辨、是非難分的地步時,我會想到漁村裏的人:在後台把嬰兒摟在懷裏偷偷餵奶的歌仔 戲花旦、把女兒賣到「菜店」的阿婆、隔壁那死在海上不見屍骨的漁民、老是多給一塊糖的雜貨店老闆、騎車出去為孩子借學費而被火車撞死的鄉下警察、每天黃昏 到海灘上去看一眼大陸的老兵、笑得特別開暢卻又哭得特別傷心的阿美族女人……這些人,以最原始最真實的面貌存在我心裏,使我清醒,彷彿是錨,牢牢定住我的 價值。

是的,安德烈,那「愚昧無知」的漁村,確實沒有給我知識,但是給了我一種能力,悲憫的能力,同情的能力,使得我在日後面對權力的傲慢、欲望的偽裝和種種時代的虛假時,雖然艱難卻仍舊得以穿透,看見文明的核心關懷所在。你懂的,是吧?

十八歲那一年.明報.20040627

文化藝術使孤立的個人,打開深鎖自己的門,走出去,找到同類。他發現,他的經驗不是孤立的而是共同的集體的經驗,他的痛苦和喜悅,是一個可以與人分享的痛苦和喜悅。孤立的個人因而產生歸屬感。

它 使零散的、疏離的各個小撮團體找到連結而轉型成精神相通、憂戚與共的社群。「四郎」把本來封鎖孤立的經驗變成共同的經驗,塑成公共的記憶,從而增進了相互 的理解,凝聚了社會的文化認同。白髮蒼蒼的老兵,若有所感的中年兒女,或者對這段歷史原本漠然的外人,在經驗過「四郎」之後,已經變成一個擁有共同情感而 彼此體諒的社會。

人本是散落的珠子,隨地亂滾,文化就是那根柔弱又強韌的細絲,將珠子串起來成為社會。而公民社會,因為不倚賴皇權或神權來堅固它的底座,因此文化便是公民社會最重要的黏合劑。

如果你為四郎哭泣.蘋果日報.20041112

原本cut其中一段係冇法將佢個feel出到黎……始終唔係reading……

接觸過唔同既theory, functionalism, marxist, liberalism, 再加而家既,幾時搵到呢?
.
.
.
.
.
.
.

忽然想起,原本我阿爸係我細個時,成日都同我講佢見到既基層的生活(雖然佢係想嚇我,等我讀書),嗰時我就會諗,點解會禁………


不過,功課都係未做完……

5 Lx Cues :

4:32 上午, Anonymous 匿名 話 ...

**By Angie**
恭喜恭喜~ 新地頭入伙! :)

有時會覺得, 龍應台在台北經歷過的, 就好似今日我地面對緊的問題. 台灣講去中國化, 香港呢? 我地講緊去殖民地化, 講緊大陸化, 係 china-lization.

感覺有 d 似文革, 透過文化去達到政治目的. 係好恐怖, 一個個活生生的靈魂, 點樣去忘記/否定自己的過去? 講到呢 d 野, 香港從來都唔會有人企出黎 (我都係呢 d 人). 但真係有血有肉, 當你聽到地鐵廣播加左煲冬瓜, 仲要係前過英文; 當我以為火車的 pa 似返 d 樣個陣, 佢都已經跟埋去玩政治正確.

夾硬拉埋同政治睇, 去中國化, 阿扁或多或少都可以撈到 d 選票; 我地香港呢? so sorry, 邊位大官想用文化政策黎 "收買人心" 都冇乜用, 一黎已經叫錯價, 俾錯錢; 二黎我地呢 d 小市民冇權投你做特首! X)

其實仲有好多野想講, 不過好眼訓喇, 愈打愈亂, 唔講了 +_+

長命功課長命做, 我都係尋日先做晒 d assignment 罷了!

 
5:59 下午, Blogger Domn FOK 話 ...

TO: Angie,

一點簡短的回應,問題係,其實我唔覺香港而家係「去殖民化」 (de-colonize),君不見香港的回歸真的很成功,成個殖民地的制度(如:立法會、司法、經濟制度)。當然,制度上的安排係有改變,但係,騎呢的係,無論你質成定係反對,你都係用緊殖民者的論述:資本主義,民主、自由、法治……

但係,香港的歷史?什麼是香港的人?殖民者留下的是什麼?我們怎樣回應?

而那個所謂的「中國化」,我會簡單地視之為「殖民化」而已,是希望把她們的論述加在這裡的人裡………

回說西九,佢根本就只係……把那些西方的high culture放在這兒,again,連taste 都係colonized.....

 
12:50 上午, Anonymous 匿名 話 ...

我係堂本

龍應台好野黎架
要寫d好文學的野

(之前讀文學翻譯搵左佢寫的一篇講秋景的散文,入面d顏色好有層次感)
要佢寫時政野亦得 (唔會好似一d「文人」咁......)
之前係台北攪古跡保護又攪得好
btw
之前好似rthk有個關於佢的documentary
入面有段王丹的clip
講當年六四班學生好多都有睇龍應台的野火集

你揀個篇係咪明報(?)個篇有part講公民教育的?

 
12:59 上午, Anonymous 匿名 話 ...

我係堂本

追加

原本我希望七一之後香港人可以有番D香港人的自覺
(唔係以前搵大錢睇唔起大陸人個隻)
但之前中區警署重建單野又唔覺佢好有noise
到近日Link REIT單野
再諗番七一
真係好難想像到當時出黎行個班人
講到Link REIT時淨係會諗到話乜乜別有用心
乜乜阻人發達
(睇番城巿論壇D學生發問先得啖笑)


用番當年句話「馬照跑,舞照跳,五十年不變」
真係無乜唔同架香港
換左個殖民地宗主之嘛

 
6:30 下午, Blogger Domn FOK 話 ...

我估我知你講邊篇,我冇quote佢出黎,但係我有份news clip,係WiseNews度搵到,仲有其他佢的文,你要的話,send你個email俾

我冇睇城市論壇好很耐,佢地講乜Q???

最後,我唔get七一上街d人點解唔會反對司法覆核???? ?_?

 

發佈留言

<< 抽 頭